klik me

Tuesday, November 26, 2013

Pentingnya Insurans Diri Dalam Kehidupan Kita!

Pagi selasa yang ceria!!
Syukur Alhamdulillah aku masih bernafas di bumi Allah ini. Nak tahu satu cerita yang tak berapa nak seram?ihihi...Al-kisahnya, ade satu blog ni yang aku suka view tiap masa coz nak tengok updated story..so, suatu hari, aku baca story dia pasal insurans dan pentingnya insurans!
sememangnya aku dan suami sudah sedia ada insurans tetapi lebih kepada investment and saving..jadi aku decide untuk jumpa agen insurans beliau dan bermula lah kisah @ jodoh kami dgn agen itu..ihihi...

Alhamdulillah semuanya dipermudahkan oleh Allah swt. Aku mula "menginsurans" diri ini sebanyak RM200 sebulan..amaun yang aku mampu dan banyak faedahnya daripada aku membazir berbelanja tak tentu hala..baik menabung di insurans selain dapat MEDICAL CARD!haaa...ni yang agak penting!Mr.hubby plak, bayarkan untuk si kecik tu RM150 sebulan..
erm...di sini saye perkenalkan agen insurans saya yang caring lagi baik...iaitu IERA - (tengah)(aku panggil dia iera yoko2)... AND KAK INA(kiri)...ihihi...
#janganpandanglamamukaakuyangagakdebabdisitu!ahaha

Nasihat ikhlas daripada mama akid..menyimpanlah, insuransla diri kita, anak-anak kita agar terbela di kemudian hari. Kita memang tidak mementingkan duit..tp duit amat berguna untuk masa kini dan masa depan..JANGAN LENGAH, SEBAB SAKIT DAN MATI TIDAK "SMS" @ "WASAP" KITA!!!
Ini antara pelan yang terbaik daripada GREAT EASTERN TAKAFUL INSURANS..pada yang berminat boleh roger aku.

*rujukan blog :

No comments:

Post a Comment

tQ! nanti mama akid reply yer! ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pijot & Poji