klik me

Tuesday, November 19, 2013

JOM KURUS 1 MALAYSIA

Assalamualaikum...ai tawan2 mama akid.breakfast ape pagi ni?nampak gaya, selera makan mama akid makin bertambah!ehehe!!especially bab "nasi" yang tidak dapat dipisahkan!!
Tetiba mama akid ternampakla 1 TAG ni.. "JOM KURUS 1 MALAYSIA"..
erm..boleh ke aku?boleh ke aku??er...er...

Masa pertama kali cuba diet, memang macam nak giler di buatnyer!!NASI, TEPUNG GANDUM, ROTI PUTIH, SOTONG, GULAAAA,..sungguh merimaskan!tapi aku gagahkan juga sebab masa tu dalam proses rawatan pakar bidan Prof.Dato' Dr. Hamid Arshat yang meminta aku untuk diet dahulu sekiranya mahu usaha mendapatkan anak!Ya Allah...1 hari je dekat 21 biji ubat kena telan!ha ko!!!
selain makan, kenalah exercise tetiap hari dan buat senaman ringan..Alhamdulillah berkat usaha, doa dan tawakkal, aku berjaya menurunkan berat 4kg dalam 2 minggu!BOLE??ihih...betul ni...

Lepas bersalin, berat masih maintain dan ade yang cakap aku "kurus" sebab nampak rangka pipi..(ooo..xchubby masa tu,xlawo la plak!)
1 tahun lepas bersalin, aku mula makan macam-macam dan selera makan bertambah sehingga ke hari ini..(ooo..sangat xpuas ati berat naik!ahaha..padan muka!). walaupun Mr.Poji xkisah n lebih suka aku chubby, tp yang seksa nye, baju kije banyak yang dah xmuat!!arrggghhhh....TOLONG!

Dan sekarang,mulai bulan ini...aku akan menyahut cabaran UNTUK KURUS SECARA SIHAT DAN AMALKAN PEMAKANAN YANG SEIMBANG..mula-mula kena betulkan diet dulu kan..so, come and join me!!WISH ME LUCK!!

#rujukan :
klinikdrhamidarshat.blogspot.com
http://kevinzahri.com/jomkurus/1malaysia/#

No comments:

Post a Comment

tQ! nanti mama akid reply yer! ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pijot & Poji