klik me

Friday, January 23, 2015

New Year Baby..MUHAMMAD ANIQ ZAHIN BIN MOHD FAUZI

30hb Disember 2014
Masih ke pejabat walaupun terasa sakit perut. Mungkin gastrik ni detik hatiku. Aktiviti tetap diteruskan seperti biasa. Kemaskini fail-fail dan kerja-kerja dengan harapan tiada yang tertunggak sebab risau adik akid akan lahir dalam masa terdekat walaupun exact due date dia 19.1.2015. Masa abang akid dulu pun 2minggu awal. Tapi perut ni makin lama makin terasa sakitnya.xper pijot,kuatkan semangat!!!

31hb Disember 2014
Seawal 5.00 pagi, aku dah terjaga dari tidur, tak selesa dibuatnya dan rupanye aku dah "turun darah". Aku kejutkan Poji, utk bersiap. Kami p antar akid dulu di rumah pengasuh,pastu p Hospital Putrajaya nak check brp bukaan..contraction ada setiap 10 minit...sakitnya TUH DISINI la jawabnye..ahaha...rupenye baru 2cm..ihihi...n bad news,tak boleh beranak dah mcm abg akid dulu,di Putrajaya sebab kami dah menetap di Kajang,so kena refer Hosp. Kajang(tp..erm,almaklumlah yer hosp. vateren ni)..sambil tu,aku ajak Poji p Hosp. Serdang plak utk cuba nasib. Tapi tetap akan ditolak juga kes aku ni sebab alamat tetap di Kajang, Wad bersalin penuh katanye.OK xpe,aku "redho" dan sabar sebab sakit makin kerap plak ni..

Balik rumah dan rehat sampailah malamnye, mama dan ayah datang rumah. Tengok anaknye yang dah sakit menggila ni, diajaknye balik ke ampang. Kami ikutkan aje..sampai di rumah pukul 10 malam, aku takut untuk ke hosp. Jadi aku memerlukan tempoh bertenang..pukul 11.45 malam Poji bawa aku ke Hosp Ampang dan aku sempat minum air dan makan biskut kering utk alas perut.

1 Januari 2015
Sesampai depan Hosp. Ampang, sempat jugalah tengok bunga api. Nurse2 pun yang tengah syok tengok bunga api depan hosp. terus masuk sebab nampak aku dah "terkengkang" berjalan untuk beranak..ahaha...WAKTU SERAM sudah bermula. kena selok!!ok,doc cakap dah 6cm, Alhamdulillah, wad tak penuh, terus kena masuk labour room..wowiiii....!sudah 5 jam menunggu, bukaan masih sama dan peluang untuk aku bersalin normal, tidak kesampaian. Jadi aku terima apa sahaja yang berlaku untuk kelahiran kedua ini. 

5.50 pagi - Alhamdulillah syukur. Muhammad Aniq Zahin bin Mohd Fauzi lahir ketika azan subuh..tenang, damai, sunyi, sejuk...TQ semua yang byk membantu,especially mama,ayah, Papa n abg akid.mama love korang ketat2.Bermulalah episod aku sebagai supermom yang mempunyai 2 org anak lelaki. Macam mana gayanyer..ihihi..xpe2,maybe terapi untuk bagi peluang mama utk "SLIM"..AHAHA

No comments:

Post a Comment

tQ! nanti mama akid reply yer! ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pijot & Poji